Det specialespecifikke uddannelsesudvalg drøfter på sine møder spørgsmål om specialets lægelige videreuddannelse.

Udvalget arbejder på at sikre og udvikle en ensartet, høj kvalitet i speciallægeuddannelsen på alle uddannelsessteder i Videreuddannelsesregion Nord.

Her finder du dagsordener og referater fra udvalgets arbejde:

Abonnér

Dagsordner og referater

Se alle dagsordener og referater fra dette mødeforum

Referat
til
mødet i Psykiatri - uddannelsesudvalg
den 8. september 2020 kl. 09:00
i Konference G291-125, Indg. G, G214, AUH Øst

 


Sagnr.: 1-30-72-275-18

1. Velkomst og godkendelse af dagsorden

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

2. Opfølgning på referat fra seneste møde

Sagsfremstilling

Referatet er fra uddannelsesudvalgsmødet den 2. september 2019. Uddannelsesudvalgsmødet den 16. marts 2020 blev aflyst.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

3. Nyt fra PKL

Det indstilles,

- Morten Kjølbye giver tilbagemelding på seneste møde, der har været i henholdsvis task-force i Videreuddannelsesregion Nord og Øst

Beslutning

Fra mødet i psykiatri task-force i Videreuddannelsesregion Nord fortalte Morten, hvilke opgaver der ligger hos de lægefaglige direktører og hvilke opgaver, uddannelsesudvalget skal involveres i.


Derudover fortalt Morten om hans deltagelse i psykiatri task-force i Videreuddannelsesregion Øst:

- Der er blevet indført 'kørekort' til yngre læge, som man skal have før man kan gå i vagt.

- Diskussion om hvordan struktureret klinisk observation bedst muligt udføres. Her er der indsamlet inspiration fra Canada, men pga. COVID-19 er processen forsinket således, at der på nuværende tidspunkt ikke kan konkluderes på de afprøvede strukturerede instrumenter.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

4. Nyt fra afdelingerne

Sagsfremstilling

- Har afdelingen nogle uddannelsesmæssige udfordringer/problemer
- Har afdelingen nye uddannelsestiltag, som kan være til inspiration for de øvrige afdelinger

- Har coronavirus lavet om på måden I/jeres afdeling laver uddannelse på - og er det noget, I vil bevare?

Beslutning

Generelt var der en naturlig frustration fra alle afdelingerne over den nedlukning COVID-19 har medført, herunder at meget uddannelse blev sat på hold.


Afdeling for Psykoser: Der blev igangsat forskellige lokale initiativer for at bevare en form for uddannelse på afdelingen, herunder meget undervisning på video. Oplevelserne af dette er blandede. Der savnes nærhed og dialog. Nu er forholdene stort set normal ift. uddannelsen på afdelingen


Afdeling for Depression og Angst: Afdelingen havde i perioden med nedlukning indført mere bedside undervisning, hvilket flere yngre læger har være glade for. Forholdene på afdelingen er også ved at være normale igen.


Regionspsykiatrien Randers: Afdelingen har brugt video i højere grad end tidligere, herunder med deres satellit i Rønde. Afdelingen vil forsøge at holde fast i at holde videomøder med satellitten i Rønde, så de to steder i højere grad blev en samlet enhed. I øjeblikket er uddannelsesforholdene tilbage til normalen. Afdelingen har fælles supervision hver tirsdag formiddag. Der er også indført uddannelsestavle med oversigt over uddannelseslæger med hvad fokus er for den enkelte uddannelseslæger, hvornår de har vejledersamtaler osv.


Regionspsykiatrien Vest: Afdelingen har svært ved at fastholde speciallæger, hvilket også påvirker uddannelsen på afdelingen. Alle vejledere gør dog en stor indsats for at levere en tilfredsstillende uddannelse overfor uddannelseslægerne. UAO oplever en skæv fordeling af arbejdsopgaverne mellem specialpsykologerne/psykologer under uddannelse og uddannelseslægerne i psykiatri forstået på den måde, at udredningsopgaverne varetages af psykologerne, mens uddannelseslægerne sørger for tvang og udskrivning af recepter.


Grundet travlhed på afdelingen er det svært at tilbyde bedsideundervisning til uddannelseslægerne.

Da psykiatrien er ved at blive udfaset af KBU´en og at det generelt er svært at rekruttere læger til afdelingen, har afdelingen 20 eksterne læger ansat for at få det til at køre rundt. UAO er desuden spændt på, hvordan uddannelsesforholdene bliver, når psykiatrien skal flyttes til Gødstrup, herunder hvordan sammenholdet på afdelingen fastholdes.


Regionspsykiatrien Horsens: Under Covid-19 blev blandt andet morgen- og middags konferencerne sløjfet. Da afdelingen nu er vendt tilbage til normale forhold, er det besluttet fortsat at sløjfe morgenkonferencen, da den ikke var savnet. For at sikre at de relevante informationer fortsat kom ud på afdelingen er morgenkonferencen blevet erstattet af en mail med info om, hvem der er tilstede, hvem der er indlagt osv. Vagtholdkonferencen og middagskonferencen afholdes fortsat og fungerer godt.


Regionspsykiatrien Randers og Horsens har desuden lavet en samarbejdsaftale om at dele en speciallæge.


Regionspsykiatrien Midt:

Afdelingen har holdt fast i at lave morgenkonference over video, så alle ikke skal bruge tid på at bevæge sig fra et lokale til et andet lokale og tilbage igen.

Der er blevet indført morgencase ved afgående forvagt - der er ikke krav om forberedelse, hvilket betyder, at der ikke ligger et stort forberedelsesarbejde hos forvagten.

Ellers har afdelingen:

-Middagskonference og middagscase med faglig diskussion.

-Torsdagsundervisning fra 13-15.

- Supervision hver 2. onsdag for de yngre læger, ift. refleksion over etiske problemstillinger.

- Fokus på logbog.net ift. at indføre vejledersamtaler og individuelle uddannelsesplaner.

- Lægemøde hver onsdag morgen, hvor der fx er nyt fra ledelsen, nyt fra uddannelseslægerne, nyt fra kursusdeltagere osv.


Klinik Psykiatri Syd(Aalborg):

Afdelingen har i lang tid været vant til at afvikle klinisk og teoretisk undervisning over video, fordi afdelingen er fordelt over flere matrikler.


Uddannelsesforholdene er næsten tilbage til normalen. Teoretisk undervisning fungerer fornuftigt, med emner som eksempelvis personlighedsforstyrrelse. Der er fælles vejledermøder én gang om måneden, hvilket er en stor succes – det er vejledere og hovedvejledere der mødes.


UAO fortalte desuden, at de har nogle dygtige UKYL´er på afdelingen, der bidrager til uddannelsesopgaven sammen med UAO for de i alt 26 uddannelseslæger. Flere af uddannelseslægerne(AP-læger) er også i ambulatorium – det giver mere dynamik. Der er implementeret flere uddannelsesaktiviteter i løbet af ugen fx dagens case hver morgen.


Klinik Psykiatri Nord:


Afdelingen har case til morgenkonferencen, hvis der ikke er nogen case, bliver der vendt forskellige problemstillinger.


Afdelingen for Funktionelle Lidelser, AUH

Under nedlukningen grundet coronavirus, blev der lukket ned for ambulatoriet, der blev udøvet terapi over video og udredningssamtalerne blev også afholdt over video.


Nu når uddannelsesforholdene er blevet tæt på normale igen, har afdelingen fortsat med blandt andet tirsdagsundervisning, udviklingsprojeker i afdelingen. Hver 2. uge er der supervisionsmøder, hver eftermiddag er der undervisning, hvor der ofte kommer folk udefra som underviser.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

5. Vejlederkursus for speciallæger i psykiatri og øget fokus på psykoterapi for medicinstuderende og prækbu' er

Det indstilles,

at uddannelsesudvalget diskuterer:

- Muligt indhold til et specialespecifikt supplement til det generelle vejlederkursus

- Etablering af en formaliseret introduktion til samtaleterapi og kommunikationsteknikker for medicinstuderende og KBU læger

Sagsfremstilling

Det specialespecifikke uddannelsesudvalg i psykiatri har i maj 2019 formuleret et bekymringsbrev angående den lægefaglige uddannelse i psykiatri i Videreuddannelsesregion Nord. Bekymringsbrevet beskriver de uddannelsesmæssige problemer, som uddannelseslæger og uddannelsesansvarlige overlæger i psykiatrien oplever og er blandt andet målrettet psykiatriledelsen. Psykiatri Task-force, som blandt andet består af de to lægefaglige direktører i psykiatri fra Region Midtjylland og Region Nordjylland har læst og forholdt sig til bekymringsbrevet og vil sætte initiativer i gang for at løse nogle af de problemstillinger, som brevet beskriver.


Supplement til det generelle vejlederkursus


I bekymringsbrevet fremgår der blandt andet et ønske om, at der etableres et supplement til det generelle vejledningskursus for speciallæger. Supplementet skal være målrettet vejledning af uddannelseslæger i psykiatrien.


For at implementere et supplerende vejledningskursus i psykiatri, skal der blandt andet være opbakning til det fra Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse, der skal findes midler til at afvikle kurset og der skal et arbejde i gang med at sammensætte indholdet på kurset samt findes undervisere til kurset.


Introduktion til samtaleterapi og kommunikationsteknikker


Psykiatri Task-force er desuden blevet præsenteret for uddannelsesudvalgets seks forslag til at øge rekrutteringen af uddannelseslæger i psykiatri. Et af forslagene gik på øget fokus på kompetencer i psykoterapi. Der var enighed i Psykiatri Task-force om, at uddannelseslæger som minimum skal starte på psykoterapi under deres introduktionsuddannelse. Det er derfor vigtigt, at afdelingerne er opmærksomme på at introducere det for deres introlæger, så tidligt som muligt.


Psykiatri Task-force anbefaler desuden, at afdelingerne etablerer en formaliseret introduktion til samtaleterapi og kommunikationsteknikker på afdelingerne, som en smagsprøve på psykoterapi til medicinstuderende og præ-kbu´er.


OPGAVE FOR UDDANNELSESUDVALGET

- Diskuter og kom med jeres bud på, hvad et specialespecifikt supplement til det generelle vejlederkursus skal indeholde og hvilken værdi kurset vil/kan medføre.

- Diskuter og kom med jeres bud på, hvordan præ-KBU'er og medicinstuderende skal introduceres til samtaleterapi og kommunikationsteknikker på afdelingerne.


Diskussionerne skal foregå i grupper, som laves på dagen for uddannelsesudvalgsmødet. Herefter er der fælles opsamling.

Beslutning

Uddannelsesudvalget delte sig op i to grupper, hvor den ene gruppe drøftede vejlederkurset og den anden gruppe drøftede introduktion til samtaleteknikker.


Vejledergruppen:

Gruppen foreslog, at kurset skal vare en dag og blandt andet indeholde information og vejledning om de basale elementer, der ligger i det at være vejleder for I- og HU-læger i psykiatri. Det drejer sig blandt andet om introduktion til logbog.net og hvordan vejlederen bruger logbogen, gennemgang af målbeskrivelsen, uddannelsesprogram, uddannelsesplan, herunder formalia og praktisk info om forskningstræning. Derudover var der også ønske om, at der til vejlederkurset skal være en diskussion af kompetencevurdering - 'hvad skal der til for, at en specifik kompetence kan vurderes som opnået?'. Derudover skal der også være en enighed om, hvordan kompetencekortene bruges, da oplevelsen i øjeblikket er, at de bruges meget forskelligt afhængig af hvilken afdeling, der er tale om. Ovenstående elementer i kurset kan eksempelvis føre til udarbejdelsen af en vejlederlommebog, som deltagerne kan tage med sig hjem efter kurset. Der var bred enighed om, at et sådan kursus vil højne uddannelseskvaliteten. Uddannelsesudvalget foreslår desuden, at det skal være et obligatorisk kursus for vejlederne og at vejlederne skal forny deres kursus efter x antal år, så det sikres, at vejlederne er opdateret i forhold til regler og krav ifm uddannelsen.


Der blev nedsat en arbejdsgruppe, der arbejder videre med ovenstående forslag til indholdet af et supplerende vejlederkursus:

Trine Grue, Thea Grønfeldt, Eva Schiöth og en repræsentant fra Region Nordjylland (repræsentanterne fra Region Nordjylland vil pege på en repræsentant, som er en rutineret vejleder)



Introduktion til samtaleteknikker:

Gruppen foreslog blandt andet, at der skal etableres introduktion til samtaleteknikker på 'Summer School' for medicinstuderende. Generelt blev der sat spørgsmålstegn ved, om det juridisk og etisk kan lade sig gøre/er tilladt at medicinstuderende og præ KBU´er må arbejde med patienter i dette format. Alternativt kan der anvendes skuespillere i den praktiske del af undervisningen, eller kursisterne kan selv agere patienter overfor hinanden.

Derimod er der rig mulighed for at lave teoretisk undervisning for målgruppen og derigennem introducere til samtaleteknikker.


Der blev nedsat en arbejdsgruppe, der arbejder videre med 'introduktion til samtaleteknikker', bestående af Morten Kjølbye, Anders Lindelof og Mads Frandsen


Bente pointerede over for uddannelsesudvalget, at den indledende problematik med samtaleteknikker og terapeutiske forløb, omhandlede UAO´ernes insisteren på, at de etablerede uddannelseslæger (I og HU-læger i psykiatri), skal have en sikkerhed for at de får de terapeutiske forløb, som de bør have under deres uddannelse. Dette er meddelt til Psykiatri Task-force i januar 2020, hvor psykiatri Task-force var enige om, at det er et område, som skal prioriteres højt.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

6. Ændring i sammensætning af hoveduddannelsesforløb

Det indstilles,

at uddannelsesudvalget tager orienteringen til efterretning

Sagsfremstilling

Der gives en kort orientering om, hvilke ændringer der er foretaget i forhold til sammensætningen af hoveduddannelsesforløb og hvad det får af betydning.


Se bilag for oversigt over hoveduddannelsesforløbene med ansættelsesstart fra og med 2021 samt opslagskadencen.

Beslutning

Uddannelsesudvalget tog orienteringen til efterretning.


Uddannelsesansvarlige overlæge i Regionspsykiatrien Vest synes det er ærgerligt og synd for Regionspsykiatrien Vest, at de skal reduceres i antal årsværk, da det kan have en betydning for rekrutteringen til området.


I den forbindelse blev den uddannelsesansvarlige overlæge gjort opmærksom på, at der er et stort antal ubesatte hoveduddannelsesforløb, der primært er forankret i Regionspsykiatrien Vest, som stadig kan genopslås, hvis afdelingen vurderer, at de har potentielle ansøgere

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

7. Fokuseret ophold i geriatri

Sagsfremstilling

Eva ønsker en drøftelse om muligheden for at HU-lægerne i geriatri også kan tage deres fokuserede ophold i regionspsykiatrien.


Afdeling for Psykoser(AFP) og Afdeling for Depression og Angst(ADA), AUH Psykiatrien modtager HU-læger i geriatri fra hele Region Midtjylland, fordi de skal have et 2 ugers fokuseret ophold i gerontopsykiatrien som en del af deres hoveduddannelse.

Gerontopsykiatrien er dog blevet nedlagt på AUH i 2016 og er i øjeblikket meget fragmenteret, hvilket gør det udfordrende og krævende for AFP og ADA at give geriaterne det fokuserede ophold, de skal have.


AFP ønsker derfor at spørge de øvrige psykiatriske afdelinger i Region Midtjylland, om de kan bidrage til uddannelsesopgaven. HU-lægerne i geriatri kommer fra afdelinger i Aarhus, Viborg, Randers, Herning og Horsens. Sidstnævnte afdeling (Horsens) er allerede i dialog med Regionspsykiatrien Horsens om at etablere fokuseret ophold på afdelingen.


AFP ønsker fortsat at have geriatere i fokuseret ophold for de geriatere, der hører til AUH.


Der bliver opslået 7 HU-forløb om året i geriatri.


Eva Schiöth fra AFP vil uddybe dette punkt til mødet.


Beslutning

Dette punkt blev berørt ganske kort, da det lader til, at flere af de psykiatriske afdelinger(herunder Regionspsykiatrien Horsens og Vest), har indgår aftaler om fokuseret ophold med geriatrien. Således er det ikke afdelingerne på AUH Psykiatrien, der skal varetage alle fokuserede ophold for HU-læger i geriatri.


Derudover blev det aftalt, at Morten også skulle kontakte PKL´erne i akutmedicin i forhold til at lave overordnede aftaler omkring akutmedicinernes fokuserede ophold i psykiatrien i forhold til, at opholdet ikke behøver at ligge på Aarhus Universitetshospital, men lige så godt kan ligge regionalt.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

8. Uhensigtsmæssige forløb

Det indstilles,

at uddannelsesudvalget tager orienteringen til efterretning

Sagsfremstilling

Der vil altid være risiko for uhensigtsmæssige uddannelsesforløb og derfor er det vigtigt, at der er klare retningslinjer for, hvordan UAO´erne/afdelingerne håndterer uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.


Notatet, som kan ses i bilag, beskriver hvordan uhensigtsmæssige uddannelsesforløb håndteres. Det kan med fordel anvendes af de uddannelsesansvarlige overlæger i sager om uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.

Morten vil desuden fortælle, hvad hans rolle er som PKL i forbindelse med håndtering af uhensigtsmæssige uddannelsesforløb.


Beslutning

Morten fortalte anonymiserede cases med uhensigtsmæssige uddannelsesforløb, som han har været involveret i.


Bente kommenterede på håndteringen af uhensigtsmæssige forløb og gjorde opmærksom på, at mange uhensigtsmæssige forløb klares/løses internt. I den forbindelse er det vigtigt, at der er en god dialog med hovedvejlederen for den pågældende uddannelseslæge. Derudover er det vigtigt at have vejledermøder, hvor eventuelle uhensigtsmæssige uddannelsesforløb kan tages op og håndteres.


Morten gjorde desuden opmærksom på, at det er vigtigt, at der er en ordenlig overlevering af uddannelseslægerne mellem afdelingerne især i forbindelse med uhensigtsmæssige uddannelsesforløb. Der skal tages hensyn til samtykke fra uddannelseslægen i forbindelse med, hvad afdelingerne må videregive af information til og mellem hinanden.


Kasper gjorde opmærksom på muligheden for at få medfinansiering ifm forlængelse af ansættelse på baggrund af manglende kompetenceopnåelse i Region Midtjylland. Derudover er der også en pulje penge, der kan søges ift. sprogkurser, hvis der er tale om udenlandske læger.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

9. Aflyst psykoterapi under nedlukning

Det indstilles,

at uddannelsesudvalget drøfter, hvordan den aflyste psykoterapi håndteres i forhold til de uddannelseslæger, der har fået afbrudt deres gruppeforløb.

Sagsfremstilling

Inge Alice de Miranda ønsker at drøfte håndteringen af de uddannelseslæger, der grundet coronanedlukningen, står med gruppeforløb, som ikke blev færdiggjort og nu skal videre i deres uddannelsesforløb. Fx en H-læge, hvis gruppe blev lukket efter 8 sessioner.


Inge Alice vil uddybe punktet til mødet.

Beslutning

Vurderingen fra PKL og uddannelsesudvalget er, at de pågældende uddannelseslæger skal starte forfra i deres gruppeterapiforløb og gennemføre det under de forhold, der kan lade sig gøre i den nuværende situation med covid-19.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

10. Status på uddannelsesprogrammer

Det indstilles,

at hver afdeling giver en status på arbejdet med uddannelsesprogrammerne for hoveduddannelsen med henblik på at lave en plan for det videre arbejde

Sagsfremstilling

Uddannelsesprogrammerne for hoveduddannelsen i psykiatri skal opdateres, da de nuværende er fra 2017 og ikke afspejler nutiden.


Der har indtil videre været en skrivedag i januar 2020.


Kasper har den 28. juli 2020 sendt kompetenceskemaer ud til alle afdelingerne, som skal udfyldes.

Eksempelvis er der et HU-forløb med forløbssammensætningen:


6 mdr

24 mdr

6 mdr

12 mdr

Neurologisk afdeling, HE Midt

Regionspsykiatrien Midt

Afdeling for Psykoser, AUH Psykiatrien

Afdeling for Depression og Angst


Det betyder at Regionspsykiatrien Midt, AFP og ADA sammen skal aftale hvor og hvornår de 42 målbeskrevne kompetencer skal opnås. Angivelsen af hvornår kompetencen opnås må maksimalt være i 6 mdrs intervaller.

Beslutning

Kasper har inviteret afdelingerne fra Region Midtjylland med til skrivemøde for at få udarbejdet uddannelsesprogrammerne for hoveduddannelsen.


Afdelingerne i Region Nordjylland koordinerer og sørger selv for udarbejdelsen af uddannelsesprogrammer.


Deadline for at indsende færdigt uddannelsesprogram til Kasper er mandag den 7. december 2020

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-31-77-1-18

11. Nyt fra VUS

Det indstilles,

at orienteringen tages til efterretning

Sagsfremstilling

NYT FRA VUS


Besatte og ubesatte uddannelsesforløb (maj 2020)

Indberetning til Sundhedsstyrelsen om besatte og ubesatte hoveduddannelsesforløb for Videreuddannelsesregion Nord for første halvår 2020 (Se bilag: Indberetning HU-stillinger, maj 2020 VUR Nord). Tallene for 2019 i Videreuddannelsesregion Nord kan findes på www.videreuddannelsen-nord.dk. Den nationale oversigt for opslåede og besatte introduktionsstillinger i 2018 er ligeledes vedlagt (se bilag: Opslåede og besatte introduktionsstillinger i 2018). Tallene kan bl.a. bruges som et redskab til karrierevejledning af uddannelsessøgende.

Nye KBU tal (opdateret maj 2020)

  • Opdaterede tal omkring KBU-trækning. Udvikling i antal KBU-læger på landsplan fra 2015-2 og frem skulle inden for de kommende år bidrage til at afhjælpe de nuværende udfordringer omkring ubesatte I- og H-forløb i Nordjylland og Midtjylland.


Runde

Nationalt*

VUR Nord**

Region Midtjylland**

Region Nordjylland**

1. halvår 2013

399

125

84

41

2. halvår 2013

385

118

82

36

1. halvår 2014

353

117

77

40

2. halvår 2014

335

109

75

34

1. halvår 2015

437

135

93

42

2. halvår 2015

533

162

111

51

1. halvår 2016

536

169

116

53

2. halvår 2016

641

208

140

68

1. halvår 2017

589

188

127

61

2. halvår 2017

634

208

138

70

1. halvår 2018

618

201

134

67

2. halvår 2018

734

241

163

78

1. halvår 2019

604

203

133

70

2. halvår 2019

639

218

146

72

1. halvår 2020

613

193

133

60

2. halvår 2020

675

227

152

75


*Antal tilmeldte til KBU


**Faktisk antal besatte forløb inkl. sammenhængende forløb i Region Nordjylland


Baggrundsnotat (november 2019)

Region Midtjylland har udarbejdet notatet "Baggrundsdata til vurdering af efterspørgsel efter speciallæger og speciallægevækst". Notatet er opdateret november 2019 og er gældende for Region Midtjylland (se følgende to bilag: "Baggrundsnotat 2019" og "bilag til baggrundsnotat 2019").


Holdningspapir vedr evalueringskulturen i Videreuddannelsesregion Nord (19. juni 2020)

Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse (DRRLV) godkendte på deres møde den 25. maj et holdningspapir for evalueringskulturen tilknyttet den lægelige videreuddannelse i Videreuddannelsesregion Nord.

Papiret er vedhæftet.


Holdningspapiret afspejler den evalueringskultur på uddannelsesområdet, som DRRLV ønsker og understøtter. Formålet med/baggrunden for papiret står nærmere beskrevet i selve dokumentet og kan evt. danne baggrund for en nærmere drøftelse i de relevante fora.


Opsummeret har DRRLV følgende perspektiv på en god og fremmende evalueringskultur:

  • Evaluering er et redskab til dialog og udvikling
  • Evaluering baseres på gensidig tillid og konstruktiv feedback
  • Evaluering er gennemsigtig og oprigtig
  • Evaluering, og konstruktiv anvendelse af denne, er et fælles ansvar mellem uddannelseslæger og uddannelsessteder
  • Evaluering sker løbende igennem et uddannelseselement


Beslutning

Orienteringen blev taget til efterretning

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

12. Næste møde

Sagsfremstilling

Dato for næste møde, punkter på næste møde, tema og emner.

Beslutning

Næste uddannelsesudvalgsmøde afholdes den 23. marts 2021 fra kl. 9-14


Sted:

Klinik Psykiatri Syd, Klinikledelsesgangen, Mødelokale F
Mølleparkvej 10, Indgang 2
9000 Aalborg


Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

13. Eventuelt

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-275-18

14. Deltagere

Beslutning

Deltagere:

Morten Kjølbye, PKL
Bente Brysting, UAO, Afdeling for Psykoser - AUH Psykiatrien

Eva Sonja Schiöth, UAO, Afdeling for Psykoser - AUH Psykiatrien

Ellen Kure Fischer, UKYL, Afdeling for Psykoser - AUH Psykiatrien

Inge Alice de Miranda, UAO, Afdeling for Depression og Angst - AUH Psykiatrien

Michael Bo Pedersen, UAO, Regionspsykiatrien Vest

Mads Frandsen, UKYL, Regionspsykiatrien Vest

Josif Naumovski, UAO, Klinik Psykiatri Nord

Ida Kattrup, UAO, Klinik Psykiatri Syd

Teodora Popa, UKYL, Klinik Psykiatri Syd

Lise Gormsen, UAO, Funktionelle Lidelser, AUH

Thea Grønfeldt, UAO, Regionspsykiatrien Horsens

Signe Kirk Dahl, UKYL, Regionspsykiatrien Horsens

Trine Dürr Grue, UAO, Regionspsykiatrien Midt

Anders Lindelof, UAO, Regionspsykiatrien Randers

Luna Cæcilie Binderup Olesen, UKYL, Regionspsykiatrien Randers


Deltog ikke:

Lisbeth Uhrskov Sørensen, UAO, Retspsykiatrisk afdeling - AUH Psykiatrien

Jens Holmskov, UAO, Klinik Psykiatri Nord





Tilbage til toppen