Det vil være lettere, hvis de besluttede kompetencer lægges i logbog.
Det planlægges at kompetencekortene lægges ind, når logbog moderniseres sidst på året.
Intro målbeskrivelse.
Side 5 Punkt 2 kan slettes.
Side 5 Punkt 4.1 – skal opdateres ift. den faglige profil.
Punkt 4.2.1. er anæstesi det rigtige valg – skal beholdes.
Punkt 4.2.3. skal opdateres. Kan det skrives mere overordnet uden at nævne antal, hvilket overflødiggør opdatering.
4.2.4 – "centreret om en patient ad gangen" – sjov formulering. Prioritering af opgaver. "Patienttransport" – afhængig af uddannelsessted.
side 9, linje 1. Uddannelsestagende SKAL have vagtfunktion.
4.3.2 Mangler sproglig stringens – kompetencekort og kompetencevejledning og –vurdering. Hvad er en kompetence? Hvordan foregår vurderingen? Kan det skrives i et mere dagligdags sprog, der kan læses af de uddannelsestagende? "Vurderes på flere forskellige måder – se nedenfor". Tilpas sproget efter målgruppen (elaborere – side 10).
Bliver cuscom score brugt?
4.3.3. Kurser – Forskelligt for de tre regioner, der kan ikke opnås enighed blandt VUR. Kurserne er ikke obligatoriske.
4.3.4.
·
Komp. 13 og 14 kan lægges ind under kompetence 1.
·
Komp. 3 skal opdateres til al relevant apparatur – formuleringen er gammeldags.
·
Komp. 5 skal lægges under komp. 24 – i kommunikatorrollen.
·
Komp. 4 og 6 slås sammen under komp. 4.
·
Komp. 12 skriftlig opgave skal slettes
·
Intensivkompetencerne (9, 10 og 11) kan slås sammen til én kompetence pga. 10 hverdages fokuseret ophold. Ellers skal opholdet forlænges.
·
Under komp. 20 skal komp. 12 slettes.
·
Komp. 22 – er den relevant for introuddannelsen? (god mening i h-uddannelsen)
·
Komp. 27 – slette operationsgang. Komp. 27 og 28 slås sammen.
·
Komp. 30 og 31 slås sammen.
Hele punkt 5 skal slettes.
Hvordan kan de enkelte kompetencer kobles op på kompetencekortene? Især ifm. omlægning af evaluer.dk og logbog.net. Ønskescenariet: 15 kompetencekort for intro-uddannelsen, hvor de eksisterende kompetencer står under. Kan det synliggøres, hvordan kompetencerne vurderes?
Porteføljen:
Skema side 7 er forvirrende, da tidsangivelserne ikke gælder alle steder. Slettes? Eller ændre overskriften til "forslag til tidsforløb".
Skal der underskrift på mini-CEX?
Cusumscore – er den obligatorisk? Stavefejl score.
Procedurekort
1. Luftvejshåndtering – stavefejl algoritme og herunder.
2. Anæstesiapparat – ikke en eksamen. stavefejl monitoreringsudstyr, ventilationssystem.
9., 10. og 11 skal slås sammen til et og revideres/forkortes. Strukturen om intensiv stuegang er vigtigst.
12. Forhold ved ABCD og ALS gennemgange. Opdateres.
13. Præ-tilsyn tilføjes.
14. Centrale og perifere blokade isf. neuroblokade.
Der skal arbejdes på at indføre UL som selvstændigt kompetencekort. Men ikke det foreslåede kompetencekort.
Skal procedurekortene revideres? Tages op på næste møde.