Det specialespecifikke uddannelsesudvalg drøfter på sine møder spørgsmål om specialets lægelige videreuddannelse.

Udvalget arbejder på at sikre og udvikle en ensartet, høj kvalitet i speciallægeuddannelsen på alle uddannelsessteder i Videreuddannelsesregion Nord.

Her finder du dagsordener og referater fra udvalgets arbejde:

Abonnér

Dagsordner og referater

Se alle dagsordener og referater fra dette mødeforum

Referat
til
mødet i Radiologi - uddannelsesudvalg
den 8. maj 2023 kl. 09:00
i Mødelokale F7, stuen, Regionshuset Viborg, Skottenborg 26, 8800 Viborg

 


Sagnr.: 1-30-72-217-22

1. Velkomst og godkendelse af dagsorden

Det indstilles,

at dagsordenen godkendes.

Sagsfremstilling

Der bydes velkommen til mødet.


Punkter til eventuelt kan indmeldes.


Mødeforplejning:

  • Morgenbrød ved mødestart
  • Sandwich til frokost
  • Kaffe/the/isvand


Af ressourcehensyn bestilles der kun forplejning til mødedeltagere, som har accepteret mødebookingen via outlook/mail.


Dagsordenen er også vedhæftet som bilag i pdf-fil

Beslutning

Der blev budt velkommen til mødet og gennemført en kort præsentationsrunde.


Dagsordenen blev godkendt.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

2. Opfølgning på referat fra seneste møde

Det indstilles,

at referatet godkendes.

Sagsfremstilling

Referatet fra seneste møde den 4. oktober 2022 er vedhæftet som bilag.


Hvis der er punkter fra referatet, som kræver opfølgning, bedes udvalget drøfte disse.

Beslutning

Referatet blev godkendt uden bemærkninger.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

3. Status for uddannelsesprogrammer

Det indstilles,

at udvalget drøfter nyeste status for opdatering af uddannelsesprogrammer og aftaler den videre arbejdsproces.

Sagsfremstilling

Der pågår i øjeblikket en opdatering af uddannelsesprogrammerne.


Senest har programmerne for hoveduddannelsesforløbene Aalborg-RH Nordjylland og AUH-RH Horsens været på møde i UGUP (Udvalget for Godkendelse af Uddannelsesprogrammer), hvor programmerne blev afvist, hvorfor der skal indarbejdes justeringer, før de kan godkendes. De relevante afdelinger har fået tilsendt bemærkningerne fra UGUP til justeringerne. De mere generelle bemærkninger/rettelser fra UGUP fremlægges og drøftes på indeværende møde, også med henblik på videndeling til opdatering af de øvrige uddannelsesprogrammer.


På UGUP mødet gangen forinden var følgende programmer sendt til godkendelse:

  • Hoveduddannelse: HE Midt, Viborg-Aalborg UH
  • Hoveduddannelse: RH Randers-Aalborg UH
  • Introduktionsuddannelse: Aalborg UH.


Regionshospitalsdelene blev betinget godkendt med behov for mindre rettelser, hvorAUH- og Aalborg delene skal revideres mere. Efter den betinget godkendelse har der været en principel drøftelse i UGUP vedr. opbygningen i uddannelsesprogrammer generelt, hvilket kan gøre det hensigtsmæssigt at tilpasse opbygningen i alle programmer


Rune Kramer Knudsen fra VUS deltager i dagsordenspunktet og kan hjælpe med at gennemgå generelle bemærkninger og fokusområder, som UGUP lægger vægt på i forbindelse med uddannelsesprogrammerne Aalborg-RH Nordjylland og AUH-RH Horsens, til brug i det videre arbejde med opdatering af uddannelsesprogrammer.

Beslutning

Punktet blev indledt med, at Rune gennemgik baggrunden for rettelserne for de hoveduddannelsesprogrammer, som senest har været i UGUP. I forbindelse med seneste UGUP møde, hvor Aalborg-RH Nordjylland og AUH-RH Horsens programmerne blev afvist, havde UGUP en drøftelse, hvor der blev fastlagt nogle generelle forudsætninger for opbygningen og strukturen for specialer, hvor HU-lægerne skal igennem flere forskellige sektioner på en afdeling. De enkelte sektioner skal ikke beskrives i ét langt afsnit, men placeres under de tilhørende afsnit i skabelonen fx Arbejdsopgaver, Introduktion el.lign., hvor så hver sektion har sin egen underoverskrift med arbejdsopgaver for fx Neuro eller Orto. Der kan fx indhentes inspiration hertil i de kirurgiske uddannelsesprogrammer.


Derudover påpegede UGUP følgende generelle fokusområder:

  • Der var forståelse for, at kompetenceopnåelsen ikke nødvendigvis kan fastsættes helt præcist, men kompetenceskemaet skal gerne beskrive under hvilke sektion, som kompetencen forventes opnået. Dette skal gerne være tydeligere i Aalborg programmerne. Kompetencefordelingen skal gerne lige dobbelttjekkes for at sikre, at kompetencer er placeret rigtigt og ikke står dobbelt.
  • Sektionsopdelingen fordeles ud på afsnit.
  • Evt. dele sektionen op efter samme skabelon som delansættelser – bare det tydeliggøres at der er tale om sektioner indeholdt i den enkelte delansættelse.
  • Evt. vedhæfte den samlede sektionsbeskrivelse som bilag og inddele under overskrifterne i selve programmet.
  • Et HU-program Aalborg-Hjørring eller Aarhus-Horsens kan med fordel tilrettes og godkendes til skabelon for de resterende programmer.
  • Der skal gerne være en fyldestgørende beskrivelse af den løbende kompetenceopnåelse imellem 1. og 3. delansættelse, altså fokus på progression i eller imellem delansættelser; Hvad kan HU lægerne efter 1. delansættelse og hvad forventes de at kunne, når de opstarter 3. delansættelse.


Rune tilbød at tage en dialog med UGUP omkring de konkrete muligheder for ændringer.


Link til skabeloner for uddannelsesprogrammer: https://www.videreuddannelsen-nord.dk/postgraduat-klinisk-lektor/uddannelsesprogrammer/

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

4. Nyt fra PKL

Det indstilles,

at uddannelsesudvalget tager PKL's orientering om nyt siden seneste møde til efterretning.

Sagsfremstilling

Arne vil som PKL orientere om evt. relevante uddannelsesemner, herunder bl.a.:

  • Status fantomer i MidtSim.
  • Status abdominal ultralyd simulation for introduktions reservelæger.
  • Kunstig intelligens (hjælpeprogrammer) i uddannelsen. Chancer og problemer.
  • Forskningstræning.
  • Seneste ansættelsesrunde

Beslutning

Status fantomer i MidtSim:

  • Der pågår forhandlinger om nye fantomer til fx UL og interventioner med hensyntagen til prisen og varierende behov for udskiftning.


Status abdominal ultralyd simulation for introduktionsreservelæger:

  • Der er gode erfaringer med kurset, men det er endnu ikke muligt at booke plads via Plan2Learn. Kursister skal tilmeldes via mail som vanligt.
  • Der kommer en melding ud, når det er muligt at tilmelde sig via Plan2Learn.


Kunstig intelligens (hjælpeprogrammer) i uddannelsen. Chancer og problemer:

  • Der er opnået flere erfaringer med AI hjælpeprogrammer fx i skadestuen til at hjælpe med at finde frakturer.
  • Der er i øjeblikket fokus på, hvordan programmerne anvendes i uddannelsen, så de ikke bidrager til en uhensigtsmæssig tillæring af diagnosticeringsprocessen. Programmerne anses primært som et middel til at eftertjekke diagnosen, så de først slås til, når uddannelseslægen har beskrevet billederne og givet en diagnose.


Forskningstræning:

  • Enkelte HU-læger har på det seneste oplevet udfordringer med at gennemføre forskningstræningen rettidigt, idet præsentationen af projektet er placeret primo juni, hvilket umuliggør afslutning af forskningstræningen på sidste år under HU.
  • Derfor er det nødvendigt at påbegynde forskningstræningen på regionshospitalet. Enkelte har oplevet udfordringer med at få fri hertil.
  • Det skal stå tydeligt i de opdaterede uddannelsesprogrammer, at forskningstræningen påbegyndes på regionshospitalerne.


Seneste ansættelsesrunde:

  • Der var et stort antal ansøgere i alle regioner og alle stillinger blev besat.
  • Det blev aftalt, at der fortsat bruges 10 cases til ansættelsessamtalen og kommende ansøgere må gerne forberedes herpå.
  • Arne sender pointskemaet rundt inden næste ansættelsesrunde.
Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

5. Nyt fra afdelingerne

Det indstilles,

at der sker en gensidig orientering om nyheder af uddannelsesmæssig betydning siden sidste møde i uddannelsesudvalget.

Sagsfremstilling

Hver afdeling orienterer om uddannelsesmæssige problemstillinger og nye uddannelsestiltag fra afdelingen.


Der foreslås en gensidig orientering om evt. uddannelsesmæssige problemstillinger og uddannelsestiltag i forhold til to forskellige perspektiver:


1. En generel orientering om nyheder af uddannelsesmæssig betydning.

  • Hver afdeling deler evt. nyheder, problemstillinger og andet relevant til fælles orientering og refleksion.


2. En mere specifik orientering under overskriften 'stjæl vores gode ide'.

  •  Hver afdeling bedes præsentere et vellykket uddannelsestiltag, som vurderes generelt relevant og overførbart.

Beslutning

Der skete en orientering fra hver enkelt afdeling


RH Randers:

  • Meldte om et nyligt overstået inspektorbesøg, hvor rapporten afventes. Der var tale om et positivt besøg med en god forberedelsesproces inden. Inspektorerne var radiologer og lagde vægt på, at yngre læger på afdelingen deltog i så mange ting.


RH Silkeborg:

  • Fortalte om afholdelse af tre timers møde.
  • Der har været et fornyet fokus på det fokuserede akutophold i Viborg, som afdelingen har ønske om at bibeholde, da uddannelseslægerne har god faglig læring af opholdet. Seneste inspektorrapport lagde også vægt på, at det er en god ordning, som inspektorerne anbefalede afdelingen at fortsætte med.
  • Der lød et forslag om at tilbyde uddannelseslægerne i Viborg fokuseret ophold i Silkeborg i samme tidsperioder som omvendt.


RH Viborg:

  • Der blev fortalt om afholdt inspektorbesøg i efteråret 2022. Det var et positivt besøg, som gav god anledning til at gennemgå uddannelsesmaterialet forinden og blive opdateret herpå. Inspektorerne og rapporten var overordnet positivt og der arbejdes efterfølgende med at strukturere kompetencevurderingen.
  • Afdelingen har indført vagtkørekort og foretaget ændringer i vagten, så nyansatte afdelingslæger fremover indgår i forvagten, hvilket giver introlægerne mulighed for en længere introduktion, inden de deltager i vagten.


RH Horsens:

  • Afdelingen har også haft inspektørbesøg, hvilket ikke var en positiv oplevelse, men gav udslag i en fin rapport. Inspektorbesøget har affødt et fokus på mere regelmæssighed og struktur på onsdagsundervisning og der er opstartet journalclub, hvilket fungerer fint.
  • Der er udarbejdet et nyt kompetencevurderingsskema på røntgen thorax for at inkorporerer det bedre i hverdagen.


RH Gødstrup:

  • Der blev orienteret om, afdelingen oplever kapacitetsudfordringer på speciallægesiden samtidigt med, at der er mange uddannelseslæger, hvilket kan udfordre supervisionen. Der pågår drøftelser for at løse problematikken og Arne er inddraget som PKL.
  • Afdelingen har ændret lidt på vagtstrukturen for at aflaste uddannelseslægerne om fredagen og lørdagen.


Aalborg UH:

  • Der blev fortalt, at afdelingen ligeledes har haft inspektorbesøg, hvilket blev oplevet som en positiv proces, også ift. forberedelse til besøget. Efterfølgende arbejdes der med at synliggøre forskning.
  • Afdelingen arbejder med at optimere uddannelsesteamet, bl.a. med en opnormering fra to til tre UKYL'er, hvilket opleves positivt.
  • Der er opstartet journalclub igen, også indenfor neurosektionen. Derudover afholdes den faste række lokale kurser og samarbejde med de kliniske afdelinger for at styrke den tværfaglige undervisning.
  • Afdelingen er derudover blevet inspireret til at oprette en padlet, hvor alt uddannelsesmaterialet kan samles.


Aarhus UH, Neuro:

  • Der blev fortalt om kapacitetspres på speciallægesiden og at kompetencetavlerne stadigt bruges i afdelingen.


Aarhus UH, Øst:

  • Efter tre timers møde med karrierevejledning som tema er der etableret kort introduktionssamtale med UAO og forud for samtalen sendes karriereværket ud ift. støttespørgsmål.
  • Torsdagscases er blevet genindført.
  • Der har været fælles faglig eftermiddag som alternativ til journal club med AI som tema.


Aarhus UH, Orto:

  • Efter tre timers møde vedr. karrierevejledning er der indført fokuserede ophold i kliniske afdelinger for at se, hvordan samarbejdspartnerne arbejder og hvordan specialet opleves/bruges i disse afdelinger fx kirurgi og PET center
Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

6. Drøftelse af muligheden for at ændre forløbssammensætningen i hoveduddannelse

Det indstilles,

at udvalget drøfter, hvorvidt det uddannelsesmæssigt betragtes hensigtsmæssigt at genindføre den tidligere forløbssammensætning for hoveduddannelse.

Sagsfremstilling

Dagsordenspunktet er indmeldt af Aalborg UH, som indleder punktet og beskriver baggrunden for den ønskede drøftelse nærmere.


Der ønskes en drøftelse af en eventuel mulighed for at tilbagevende til den tidligere forløbssammensætning i hoveduddannelse: 18 måneder ved universitetshospital, 12 måneder ved regionshospital og 18 måneder ved universitetshospital frem for den nuværende model.


Nuværende forløbssammensætning:

  • 18 måneder ved universitetshospital
  • 18 måneder ved regionshospital
  • 12 måneder ved universitetshospital


Den nuværende model blev indført på følgende baggrund:

Klinikforum i Region Midtjylland (de lægefaglige direktører) besluttede på mødet den 25. august 2017, at Region Midtjylland skulle arbejde for ændrede tidsmæssige rammer for hoveduddannelsestid i specialerne; Anæstesi, Patologi, Onkologi og Radiologi.


I Radiologi betød det, at Region Midtjylland ønskede, at uddannelsesudvalget for radiologi skulle udarbejde en model for hoveduddannelsen, hvor den tidsmæssige ramme for hoveduddannelsestiden på regionshospitaler blev øget med 6 måneder – mens den blev reduceret tilsvarende på universitetshospitaler.


Baggrunden for Klinikforums beslutning var 'Aftale om regionernes økonomi for 2018', hvor det fremgik at: "Regeringen og Danske Regioner er enige om, at gennemføre lægedækningsudvalgets anbefalinger, herunder de anbefalinger der skal løftes regionalt. Parterne bakker bl.a. op om anbefalingerne om en ændret geografisk fordeling af uddannelsesstillingerne i den lægelige videreuddannelse, og at læger skal møde almen praksis flere gange under deres uddannelse og videreuddannelse."


Forslaget om en flytning af uddannelsesstillinger stammede fra regeringens lægedækningsudvalg, der afrapporterede til Sundhedsministeriet i januar 2017. Udvalget foreslog: "at en større del af videreuddannelserne inden for den samlede ramme søges placeret decentralt i forhold til de større sygehuse i universitetsbyerne, herunder i lægedækningstruede områder eller tættere på disse, navnlig ved at en større del af den enkelte læges uddannelse gennemføres decentralt."

Beslutning

Aalborg indledte med at redegøre for baggrunden for punktet. Forløbene blev ændret for 3-4 år og der blev udtrykt bekymring for, om det nogle gange går ud over kompetenceopnåelse og udvikling med mindre tid ved universitetshospitalerne i forbindelse med afkortet tid i fx ORTO sektionen og kortere tid i 3. delansættelse. Aalborg oplever for øjeblikket, at HU-lægerne føler sig pressede i 3. delansættelsen (når der tages højde for vagtfunktionen) og ift. at skulle subspecialisere sig. Der er mere generel radiologi ved regionshospitalerne men det vurderes, at der forefindes en bredere palette ved universitetshospitalerne, som indeholder elementerne til subspecialisering. Efter disse erfaringer anbefalede Aalborg umiddelbart en tilbagegang til 18 måneder ved UH -12 måneder ved RH og 18 måneder ved UH.


Det blev generelt vurderet som fordelagtigt, hvis alle hoveduddannelsesforløb har den samme tidsmæssige sammensætning. Hvis der indføres ændringer, skal de være enslydende for alle forløb.


Aarhus fortalte, at der også her kan være erfaringer med, at det kan være svært at tilbyde HU-lægerne nok dagtid til kompetenceopnåelse med de nuværende afkortede sektionsophold i den 3. delansættelse.


Regionshospitalerne fortalte, at det opleves som givtigt med det nuværende 18 måneders ophold, også ift. at give uddannelseslægerne tid til at vælge eget arbejdsområde og sikre kontinuerlig udvikling ved at kunne nå mange vagter og billeder. Det blev anset som grundlæggende for uddannelsen, at de får set meget basisradiologi på regionshospitalerne. Der lød et forslag om at lade HU-lægerne få mere ansvar på universitetshospitalerne, så de ser mere i løbet af delansættelsen/opbygger mere erfaring/rutine og dermed heller ikke føler sig så pressede. De korte ophold på sektionerne kan evt. give mindre mulighed for at signere, når man ikke kender uddannelseslægerne så indgående.


Når der sker overleveringer fra 1. til 2. delansættelse, kan fokusområder på regionshospitalerne med fordel præciseres yderligere.


Det blev også drøftet som meningsfyldt, hvis introlægerne kun ansættes på regionshospitalerne for at styrke basisradiologien inden påbegyndelse af hoveduddannelse. Det blev også betegnet som godt med et skift imellem ansættelsessted fra intro til 1. delansættelse i HU.

Niveauet af færdig uddannede HU-læger blev drøftet, basis eller mere specialiserede. Der blev argumenteret for, at subspecialiseringen skal finde sted efter endt hoveduddannelse.


Alternativ løsning med 18 måneder ved UH – 15 måneder ved RH – 15 måneder ved UH blev vendt. Det blev aftalt, at afdelingerne først arbejder med at optimere egne uddannelsesforhold fx ift. uddannelseslægernes muligheder for arbejdsopgaver eller ændring af vagtstruktur for at sikre mere dagtid til uddannelseslægerne, før forløbssammensætningen evt. ændres. Det skal gerne være tid til at bedømme resultaterne heraf, inden emnet behandles i uddannelsesudvalget igen.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

7. Fælles introduktionsmateriale/startpakke til introlæge-niveau

Det indstilles,

at udvalget drøfter initiativet med fælles introduktionsmateriale.

Sagsfremstilling

Ideen med iniotiativet er at lette startperioden i specialet for nye læger, men også aflaste speciallægerne. Det er meningen, at man som introlæge skal have tid på afdelingen til at gennemgå materialet.


Selve materialet tager udgangspunkt i inspirationslisten, der er udarbejdet af FYR Øst og er tilgængelig på http://www.yngreradiologer.dk/ny-i-radiologi/ (under fanen 'radiologi' - 'ny i radiologi') og dette introduktionsmateriale skal være fælles på landsplan.


Initiativet kommer fra det landsdækkende koordinerende uddannelsesråd, hvor PKL Elisabeth Albrect-Beste og hovedkursusleder Dorte Stærk efterfølgende har haft møde med FYR Øst med henblik på, at det landsdækkende FYR kan hjælpe med udarbejdelsen af materialet. Tanken er, at materialet skal optimeres af yngre læger og gennemses af speciallæger indenfor de forskellige specialeområder.


Der ønskes en diskussion omkring følgende:

  • Hvad tænker I om ideen? Giver det mening? Er det et behov for dette? Skal målbeskrivelsen for introlæger i så fald
    inddrages/ændres?
  • Hvad tænker I om indholdet på listen? Punkter der skal tilføjes, punkter der skal fjernes?


Dagsordenspunktet er indmeldt af Malene Aastrup

Beslutning

Der blev redegjort for formålet med dagsordenspunktet: Efterspørger uddannelsesudvalgets tanker om emnet og gerne høre udvalgets meninger om indholdet på hjemmesiden.


Følgende bemærkninger kom i spil fra udvalget:

  • Materialet virker struktureret og listen udførlig. Initiativet blev betegnet som en god ide og en god inspiration for nye læger i specialet.
  • Listen er lang, så der kan vælges et relevant udpluk til introduktionen til afdelingen. Her kan det være en fordel af give materialet til nye introlæger, også ift. at ensrette introduktionen til introlæger på tværs i landet.


Siden dagsordenen blev udsendt, har VUR Øst haft møde med deres UAO'er, hvor de som pilotprojekt burger materialet til deres uddannelseslæger.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

8. Den gode Powerpoint præsentation

Det indstilles,

at orienteringen tages til efterretning.

Sagsfremstilling

Arne vil forestå en orientering omkring 'Den gode Powerpoint præsentation'.

Beslutning

Der blev fremvist en video vedr. gode tips og tricks til en vellykket powerpoint præsentation.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-31-77-504-22

9. Nyt fra VUS

Det indstilles,

at orienteringen tages til efterretning.

Sagsfremstilling

Mette orienterer kort om nedenstående emner. Såfremt der viser sig tidspres på mødet, bortfalder dagsordenspunktet.


NYT FRA VUS


Specialevalgsdag 2023 (april 2023)

I samarbejde med Videreuddannelsesregion Nord afholder Region Nordjylland i år specialevalgsdag for medicinstuderende og yngre læger. Specialevalgsdagen afholdes torsdag den 5. oktober 2023 kl. 15.15 – 18.30 på Aalborg Universitetshospital. I må allerede nu meget gerne sætte kryds i kalenderen.
PKL'er og UKO'er vil i den nærmeste fremtid modtage link til tilmelding samt program for dagen.
Hvis der er spørgsmål, kan I kontakte Maria Jul i RegionNordjylland (maria.jul@rn.dk)

Baggrundsnotat (September 2022)

Region Midtjylland har udarbejdet notatet "Baggrundsdata til vurdering af efterspørgsel efter speciallæger og speciallægevækst". Notatet er opdateret september 2022 og er gældende for Region Midtjylland (se følgende to bilag: "Baggrundsnotat - 2022" og "Bilag til baggrundsnotat - 2022").


Besatte og ubesatte hoveduddannelsesforløb (Oktober 2022)

Indberetning til Sundhedsstyrelsen om besatte og ubesatte hoveduddannelsesforløb for Videreuddannelsesregion Nord for andet halvår 2022 og hele 2022 inkl. fleksforløb (Se bilag: Indberetning H-stillinger 2. halvår 2022 + 2022 samlet VUR Nord). Tallene for 2022 i Videreuddannelsesregion Nord kan findes på www.videreuddannelsen-nord.dk. Tallene kan bl.a. bruges som et redskab til karrierevejledning af uddannelsessøgende.

Opslåede og besatte introduktionsstillinger (Oktober 2022)

Indberetning til Sundhedsstyrelsen om opslåede og besatte introduktionsstillinger for Videreuddannelsesregion Nord for 2022 (Se bilag: Indberetning af introduktionsstillinger 2022). Tallene for 2022 i Videreuddannelsesregion Nord kan findes på www.videreuddannelsen-nord.dk.

Fleksibilitet i antal i-stillinger (Oktober 2022)

På møde i Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse den 5. marts 2015 godkendte Rådet et revideret administrationsnotat for fleksibilitet i antal i-stillinger (se bilag: Administrationsnotat fleksibilitet i antal i-stillinger). Notatet beskriver mulighederne for, hvorvidt afdelinger kan få flere introduktionsstillinger end det maksimum de er angivet til i den lægefaglige indstilling.


På baggrund af søgning til hoveduddannelsen for 2022, er der lavet opdaterede pejlemærker for, hvornår en afdeling kan søge om i-stillinger der overskrider afdelingens maksimumsdimensionering (se bilag: Specialer fordelt efter søgning til hoveduddannelsesforløb 2022). Der er sket følgende ændringer:


Ændringer i pejlemærker

Specialer

Fra pejlemærke 2 (lav søgning) til pejlemærke 3 (middel søgning)

Kl. Genetik

Fra pejlemærke 2 (lav søgning) til pejlemærke 3 (middel søgning)

Oftalmologi

Fra pejlemærke 3 (middel søgning) til pejlemærke 2 (lav søgning)

Kl. Mikrobiologi


Beslutning

Pga. tidspres blev der kun hurtigt orienteret mundtligt om indberetningen af besatte og ubesatte hoveduddannelsesforløb til Sundhedsstyrelsen. Ellers er det muligt at orientere sig skriftligt i punktets indhold.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

10. Næste møde

Det indstilles,

at udvalget fastlægger en dato for næste uddannelsesudvalgsmøde.

Sagsfremstilling

Dato for næste møde, punkter på næste møde, tema og emner.


Konkrete datoforslag til næste uddannelsesudvalgsmøde kan eksempelvis være mandag d. 13. - onsdag d. 15. november eller fredag d. 17. november 2023 (uge 46).

Beslutning

Der var ingen udfordringer forbundet med de aktuelle datoer og det blev aftalt, at Mette sender en mødebooking ud (ikke en mandag).

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

11. Eventuelt

Beslutning

Der var ingen emner til eventuelt.

Tilbage til toppen
Sagnr.: 1-30-72-217-22

12. Deltagere

Sagsfremstilling

Deltagere:

Arne Lücke, PKL (mødeleder)

Idris Akreyi, UAO, Aalborg UH

Louise Sigvardt, UAO, AUH Neuroradiologisk afdeling

Annette Obel, UKYL, AUH Neuroradiologisk afdeling

Elise Klæstrup, UKYL, AUH

Shalini Singh, UAO, RH Silkeborg

Paul Martin Simon, UKYL RH Silkeborg

Iryna Baravitskaya, UAO, RH Gødstrup

Zeina Sahib Hussain Hadad, UKYL Gødstrup (deltog virtuelt)

Jette Madsen, UAO, HE Midt, Viborg

Simon Meltesen, UKYL, HE Midt, Viborg

Jeppe Bruun-Torjusen, UAO, RH Randers

Berit Kamilla Skov Gosvig, ledende overlæge, RH Horsens

Marie schrøder, UKYL, RH Horsens

Malene Aastrup, Yngre Radiologer RM


Mette Dahl Jacobsen, VUS (referent)

Rune Kramer Knudsen, VUS (deltager i pkt. vedr. uddannelsesprogrammer)


Afbud:

Pia Ipsen, UAO, AUH

Olga Tcacenco, UAO Aalborg UH

Mahican Gielen, UAO, RH Nordjylland

Sidse Bregendahl, UAO, AUH


Ikke til stede:

Yashar Mahoobi, UKYL RH Randers

Kasper Alexander Nielsen, UKYL Aalborg UH

Tilbage til toppen